A Déli óceán horrorja után egyre javuló, szinte nyárias időben sprintel a Volvo Ocean Race mezőnye a negyedik, Melbourne-ből Hong Kongba vezető 5500 mérföldes szakaszán. Egyelőre csupán egyetlen taktikai különbség lehet a csapatok között: ki mennyire távolodik el Ausztrália partjától.

Szöveg: Vitorlázás Magazin Fotó: VOR

Három nappal a negyedik szakasz rajtja után nagyjából olyan képet fest a Volvo Ocean Race mezőnye, mint a vadászpuskából kilőtt sörét: a hét hajó egymástól egyre nyílva halad majdnem egy vonalban északkelet felé. Port Phillips kikötőjéből még a Vestas jutott ki elsőként és két napig a dán-amerikai csapat volt az élen, de jelenleg a Dongfeng pozíciója esik a legközelebb a még mindig 5000 mérföldre lévő célhoz, Hong Kong kikötőjéhez. A francia-kínai csapat Franck Cammas-szal kiegészülve Ausztrália keleti partjától viszonylag távol halad, csak a TTP húzódott náluk is keletebbre. A piros-fekete hajó némi privát széllel halad, hiszen jó 21 csomós sebességgel vágtat a cél felé, míg a hozzá nagyon közel és teljesen azonos takkon haladó AkzoNNobel csak 18-19 csomós sebességet képes kihozni a hajóból.

A Vestas konzervatív taktikát követ, hiszen ők hajóznak a legközelebb az ausztrál partokhoz. Ez az útvonal a futamot VOR honlapján kommentáló Conrad Colmann szerint a legkiszámíthatóbb, egyenletes, közepesen erős negyedszéllel. Közvetlen mögöttük lopakodnak a spanyolok – némi sebességelőnnyel közeledve hozzájuk.

Az egész mezőny szinte egyvonalban halad, az első és az utolsó helyezett között alig 16 mérföld a távolság – mármint a célhoz mérve. Ennél azonban sokkal messzebb vannak egymástól a mezőny legszélén haladó egységek. A pillanatnyi állás leginkább a Turn the Tide on Plastic legénységét töltheti el örömmel, hiszen a Dongfeng és az AkzoNobel mögött ők állnak a harmadik helyen – márpedig ilyen előkelő pozícióban még átmenetileg sem nagyon voltak a verseny kezdete óta.