Minden magyar versenyző remek eredménnyel utazhat haza a világkupa-sorozat Miamiban rendezett fordulójáról. Érdi Mári futamot nyert az első illetve az utolsó napon, ezzel összetettben a negyedik helyen zárt, míg Vadnai Benjamin a 22 helyen, testvére, Jonatán a harmincadikon, a Gyapjas testvérek pedig a huszadik helyen végeztek összetettben a maguk hajóosztályaiban.

Magyar idő szerint vasárnap kora este bő húszcsomós, erős szélben álltak rajthoz  Laser Radial legjobbjai. A 2016-os világbajnok brit Alison Younggal csak Érdi Mári tudott lépést tartani. Az első pályajelnél is már nagy fölénnyel kezdték a hátszelezést a többiek előtt. A háromdimenziós grafikával kiegészített közvetítés egyértelműen megmutatta, milyen nagy sebességgel vitorlázott Mári, valamint nagyszerűen lehetett látni a hátszeles hajóvezetés lényegét, ahogy a hullámokon felgyorsulva majd mélységre törekedve, és eközben a hullámok között az ideális útvonalon vitorlázva, milyen kacskaringós út vezet a leggyorsabban. Az egész félszeles magasságig luvoló, majd felgyorsulva mélységre törő falsolás íveit a számítógépes grafika nem is tudja érzékelni, és csalókán úgy mutatja, mintha a versenyzők rengeteget halzolnának hátszélben. Érdi Mári kemény harcra késztette Youngot, aki már nyugodtan vitorlázhatott messze a holland és dán ellenfeleitől, akik elvehették volna tőle a győzelmet. A második krajcban Érdi Mári és Alison Young tovább növelték az előnyüket. A második hátszélben pedig már nyolcvan-száz méterrel vitorláztak a mögüttük a helyezésekért küzdő sportolók előtt. Ebben az utolsó hátszeles szakaszban Érdi Mári jobbcsapáson kemény falsolásokkal került Young szél alatti oldalán egyre előrébb és az utolsó halzoláskor már elsőként fordulhatott a rövid befutó szakaszra.

Az élő közvetítés szakkomentátora a az összetett verseny dobogós helyekért folyó küzdelemre koncentrálva még akkor is arról beszélt, hogy Alison Young nyeri a versenyt és az éremfutamot is, amikor már egyértelműen Érdi Mári vitorlázott az első helyen. Alison Young megelőzése egy helyet jelentett Márinak a végeredményben is, mert így pontszámban beérte az éremfutamon ötödikként befutó japán Manami Doit, ezzel előtte végezve az összetett listán. Érdi Mári zseniálisan vitorlázott ezen a világkupa versenyen az első futamon és az utolsó két napon egyaránt. Rövidesen teljesülni fog a következő álma, ami győzelem egy nagy világversenyen.

A többiek is jól teljesítettek Miamiban

Érdi Mári mellett a másik három magyar egység is jól szerepelt az egyhetes versenyen. A Laser Standard osztályban versenyző Vadnai Benjamin szombaton az egyik futamban második lett, ami kiemelkedőnek számít. Összetettben végül 22. helyen végzett, ezzel felülmúlt a tavalyi versenyen futott szintén kitűnő eredményét.

Testvére, a szintén Laser Standardben induló Vadnai  Jonatán összesítésben a 30. helyen végzett a hetvenhajós világkupa mezőnyben, ami húszévesen szintén nagyszerű teljesítmény. A 470-esben induló magyar páros – Gyapjas Balázs és Gyapjas Zsombor – a gyengébbik felszerelésükkel értek el figyelemre méltó eredményt, 22. helyen zárták életük második világkupaversenyét.

Miami csak az egyik állomás volt

A mostani, Miamiban rendezett verseny, folytatása volt az olimpiai osztályok világkupa-sorozatának, amely tavaly Japánban, Gamagori vízein kezdődött. A következő verseny Európában, a franciaországi Hyeres-ben lesz, majd június elején Marsailles-ben a döntőnek nevezett eseménnyel zárul. Miamiban négy magyar egység állt rajthoz: Érdi Mári női Laser Radiallal, Vadnai Benjamin és Vadnai Jonatán Laser Standarddel, illetve a Gyapjas testvérek – Zsombor és Balázs – 470-essel versenyeznek.

Berecz Zsombor, olimpikonunk alapvetően két okból nem vett most részt ezen a világkupán. Egyrészt mert a spanyolországi Cádizba utazott, hogy már a helyszínen készülhessen idei első nagy feladatára, a sikeres Európa-bajnoki szereplésre. Másrészt tengerentúli versenyre utazni egy finnesnek nagyon idő- és költségigényes. A saját hajó oda- és időben visszaszállítása fenti okokból értelmetlen lenne, így viszont tulajdonképpen bérhajóval és idegen árbóccal kellene versenyeznie, ami komoly hátrány azokhoz képest, akik saját hajóval indulnak.