Komoly modelloffenzívában van a Hanse: a német hajógyártó egyszerre két újdonságot leplezett le a szeptemberi cannes-i kiállításon. Előzetesünkben tömören felvillantjuk mindazt, amit az 548-asról és az 508-asról eddig tudni lehet.

Szöveg: Vitorlázás Magazin, Fotó: Hanse

Új trendet teremtett gyártói filozófiájában a tavaly bemutatott 8-as sorozat a Hanse flottájában – és a szabadidős hajózás világában. A cég most rádob még egy lapáttal: jön a 458-as és az 508-as. Igazi, modern vitorlás mindkettő: tengerálló, elegáns, sportos, kényelmes, és persze egyszerűen kezelhető. Világpremierjükre a szeptemberi Yachting Festival de Cannes-on került sor.

Hanse 458

A gyártó legjobb hagyományaira épít a kisebbik újdonság, hiszen akárcsak a 8-as széria többi tagját, ezt is minőség, teljesítmény és kényelem jellemzi.  Ergonomikus chartplotter tartó konzolok, dupla horgonytartó a Code Zero-hoz, hat ablak a hátsó kabinokban – csak néhány a sok apró részlet közül, melyek ezt a vitorlást különlegessé teszik, a minőségi faanyagok és puha kárpitok pedig még elegánsabbá. Figyelemre méltó „apróság”, hogy nincs a szalon térkínálatát rontó árboctámasztó oszlop: a kompozit anyagú, karbon erősítésű belső merevítő fal biztosítja a merev és közvetlen árboc-tőkesúly kapcsolatot. Ennek köszönhetően a beltér még nagyobbá válik, a loftokét idéző dizájn minden előnye kiélvezhető. Az új Hanse 458 kérhető tulajdonosi verzióban, az orrban egy gigantikus Master kabinnal, vagy négy duplaágyas kabinnal, hogy akár charter vitorlásként is megállja a helyét.
(Részletes cikk a 458-asról a Vitorlázás Magazin október 30-án megjelenő, 2018/6-os számában olvasható.)

Paraméterek:
Teljes hossz: 14,04 méter
Hajótest hossza: 13,55 méter
Legnagyobb szélesség: 4,38 méter
Vitorlafelület: kb. 103 m²
Merülés (L alakú tőkesúly, közepes): 2,23 méter
Vízkiszorítás (L alakú tőkesúly, közepes): 11,70 tonna
Motor (standard): 57 LE

Hanse 508

Le sem tagadhatná az 508-as, hogy hosszú utakra, nyílttengeri hajózásra született. Erre utal többek között a hajó nagyméretű kokpitja, megemelt habvédje és második vorstagja (a génuához az önváltós fock-on felül). A hajó különleges vázszerkezetét úgy tervezték meg, hogy az innovatív árboc-tőkesúly kapcsolat hiba nélkül működhessen. A 458-ashoz hasonlóan az 508-asnál is karbon erősítésű belső merevítő fal váltotta ki az árbocot alátámasztó rudat.

A hajó belterének leginkább szembetűnő érdekessége (több más figyelemre méltó részlet és az elegánsan megtervezett helyiségek mellett), hogy ez az egyetlen Hanse, amelyben a konyha egy hosszú pulttal lett kialakítva. Az már csak hab a tortán, hogy akár öt kabinnal is kérhető. A D3 kivitelben a raktárhelyiségbe mosogatógép kerül, kiegészítve ezzel a négy fürdő által nyújtott szolgáltatásokat.

Paraméterek:
Teljes hossz: 15,55 méter
Hajótest hossza: 14,93 méter
Legnagyobb szélesség: 4,75 méter
Vitorlafelület: kb. 118 m²
Merülés (L alakú tőkesúly, közepes): 2,40 méter
Vízkiszorítás (L alakú tőkesúly, közepes): 14,70 tonna
Motor (standard): 80 LE