Harmadik kikötői győzelmét húzta be Aucklandben a Dongfeng csapat. A kínai-francia gárda ezzel ismét megközelítette az ezúttal harmadik helyen végző, de a sorozatot továbbra is vezető spanyolokat. Az AkzoNobel pedig a második helyezéssel jelezte, hogy az utóbbi hetekben látott remek formájuk nem csak a véletlen műve.

Szöveg: Vitorlás Magazin, Fotó: VOR

Afféle képzeletbeli felezőnek is tekinthető a Volvo Ocean Race hatodik kikötői versenye. Az Aucklandi futam után ugyanúgy öt forduló van hátra – pontosan annyi, mint amennyit addig teljesítettek a csapatok. Az új-zélandi verseny eredményét látva azonban sokakban támadhatott olyan érzés, hogy mintha mi sem történt volna eddig, mintha még csak az első futamnál járnánk. Ennek nem csak az volt az oka, hogy a MAPFRE és a Dongfeng ismét az élen végzett, hanem az is, hogy a Team Brunel olyan ügyetlenül helyezkedett a rajtnál, mintha ez lett volna az első versenyük. A sárgák ugyanis a pályajel alá szorították három vetélytársukat is, kis híján tömeges balesetet okozva – úgy, hogy az amúgy kissé elbénázott agresszív taktikával semmi sem nyertek.

A Team Brunel miatt az AkzoNobel, a Turn the Tide on Plastic és a Dongfeng is kénytelen volt a szélfelőli pályajelet megkerülve újra rajtolni. Ugyanakkor a balhéból kimaradó MAPFRE és a Scallywag remekül nekilódult, és eleinte úgy tűnt, simán be is söprik a győzelmet. Erre minden esélyük meg is volt, hiszen általában ennyire elrontott rajt után ritkán tudnak a leszakadók annyit hozni az élmenőkön, hogy érdemi esélyük legyen a dobogós helyekért csatázni. Ezúttal azonban a rajtnál nem dőlt még el semmi.

Az aucklandi öbölben ugyanis szinte szélcsendben küzdöttek a csapatok. Az ilyesféle szélvadászós versenyeken gyakorta az van előnyben, aki hátrányban van, hiszen mindvégig figyelheti, merre próbál helyezkedni az elől haladó és mennyire jön be a választott taktika.

„Nagyon rosszul rajtoltunk, de aztán olyan sok minden történt a futam elején, hogy nem is igazán lehetett jó az élen állni, hiszen mindenki kileshette, hol vannak a teljesen szélmentes helyek. Mi is erre építettünk. Sikerült folyamatosan növelni a sebességünket és körbehajóztuk az élen haladókat” – foglalta össze a futamot csapata szemszögéből Charles Caudrelier, a Dongfeng skippere.

Az élen haladó spanyol és hongkongi csapatot előbb az AkzoNobel és a Vestas előzte meg látványos (bár nem éppen észvesztő tempójú) manőverrel egyszerre két irányból, majd nyomukban az ekkor már láthatóan fokozatosan lendületbe jött Dongfeng is. A kínai-francia gárda aztán a célegyenesre ráfordulva lehagyta az AkzoNobelt is, és hat hajóhossznyi előnnyel elsőként futott át a célvonalon.

Bár a hollandokat érthetően bosszantotta, hogy a verseny utolsó negyedében vesztették el a vezetést, de második helyükkel is elégedettek lehettek. Ugyanis ezzel bebizonyították, hogy az előző szakaszgyőzelem után immár valóban kezdenek olyan erőt mutatni, hogy a többieknek számolniuk kell velük. Ráadásul az aucklandi remekléssel feljöttek a kikötői sorozat tabellájának harmadik helyére, egy ponttal megelőzve a Brunelt.

Az aucklandi versenyen harmadik helyen befutó MAPFE továbbra is a tabella élen áll, de a Dongfeng (ismét) csupán 3 ponttal van elmaradva mögötte. Ha a kínaiak nem betliztek volna a hazai versenyükön Gunghzouban (ahol is utolsóként futottak be), akkor már ők vezetnék a sorozatot.

A két topcsapat minden kikötői futamon dobogón végzett (a kínaiak kínai kudarcának kivételével), a MAPFRE 2, a Dongfeng 3 fordulót nyert. Rajtuk kívül a Vestas és a Team Brunel szerzett 1-1 győzelmet

Az aucklandi in-port futam végeredménye:

  1. Dongfeng Race Team
  2. Team AkzoNobel
  3. MAPFRE
  4. Team Brunel
  5. Vestas 11th Hour Racing
  6. Team Sun Hung/Scallywag
  7. Turn the Tide on Plastic