Technikai gondok miatt simán két vereséget húztak be az Amerika Kupa tegnapi első elődöntői során a britek az új-zélandiakkal szemben. A japánok és a svédek két párbaja (különösen a második) fordulatos volt és vegyes eredményt hozott.

Szöveg: Simon István Fotó: AC

A magyar idő szerint tegnap este tartott első Amerika Kupa-elődöntők során az új-zélandiak kétszer is megverték a briteket – akik másodszorra rajthoz sem álltak. Sin Ben Ainslie-ék hajóján ugyanis elromlott a szárnyvitorla vezérlő mechanizmusa, ami miatt az első futamot feladták, visszasiettek a dokkjuba, hogy gyorsan kijavítsák a hibát, de nem értek vissza a második rajt idejére. Így a Land Rover BAR újabb két vereséget gyűjtött be, a kiwiknek pedig újabb két pont hullott az ölükbe. Unalomba torkollt tehát a tegnap délután még oly’ ígéretesnek tűnő csata. „Nagyon kiábrándító, hogy így kellett elvesztenünk két fordulót is az új-zélandiakkal szemben. Az egyetlen pozitív dolog az, hogy sikerüllt végre egy kis plusz-sebességet találunk. Ezek a hajók egyértelműen a technika csúcsát képviselik, és mindig a terhelhetőségük határán vitorlázunk velük. Nagyon szerencsétlen dolog, ami történt, és igazán nem volt rá szükségünk, de hát ilyen az élet” – nyilatkozta az egyre jobban demoralizálódó britek kapitánya.  Pedig a Land Rover BAR és az Emirates Team New Zealand összecsapása remekül indult: Burling sikeresen helyezkedett a rajtnál az előzetesen magát ulra-agresszívnek ígérő Ainslie alá, és a második kapuig hat másodpercet vert a lassabban lendületet nyerő brit hajó előtt. A forduló után a Land Rover BAR egyszerűen visszazökkent a vízbe és szinte megállt. Majd ment a rádióüzenet a partra: feladják a versenyt.

„Sosem jó, ha az ellenféllel ilyesmi történik, de ez benne van a pakliban” – nyilatkozta Burling, aki nagyon sportszerűen hozzátette még: a verseny nagyon szorosnak ígérkezett, a Land Rover BAR kitűnő csapat – kár hogy így kellett nyerniük ellenük.

Izgalmas és fordulatos volt viszont a svédek és a japánok két körös összecsapása. Mindkét verseny meglehetősen szoros volt, és mindkét csapat egy-egy győzelmet és vereséget könyvelhetett el a végén. Az első összecsapás során elég egyformán kapták el a rajtot, de a harmadik fordulónál a Dean Barker által irányított japán csapat tisztán elé vágott a svéd hajónak – ezzel el is dőlt a verseny. A második menetben Nathan Outteridge rögtön a rajtnál elhúzott a Softban Team Japantól, de nem lehetett nyugta, hiszen a célig többször is helyet cseréltek. A késhegyre menő, talán az eddigi futamok közül a legfordulatosabbnak bizonyuló összecsapást végül az Artemis nyerte meg.