Nem túl látványos, de meglehetősen izgalmas, taktikus versenyt hozott a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíj. A győztes a svájci Safram lett, a tizenháromszoros nyertes Litkey Farkas ezúttal a második helyen ért célba, a haramdik pedig az Opel Fifty-Fifty csapata lett. A verseny időrekordja nem dőlt meg, de a nevezők sosem volt még ilyen magas, majdnem világrekord lett.

Rekordszámú nevezővel indult el csütörtökön reggel 9-kor a jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíj. A versenyre 682 hajó nevezett, ami az európai tókerülő versenyek között is az egyik legmagasabb indulószámot jelenti.

Elsőként a svájci legénységgel vitorlázó, Christophe Peclard kormányozta Safram katamarán futott át a balatonfüredi célvonalon 12 óra 40 perc vitorlázás után. Másodikként ért be a tizenháromszoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas vezette PreVital. Harmadikként pedig az Opel Fifty-Fifty érkezett a célba, amelyet Józsa Márton irányított a versenyen. A verseny hivatalosan július 28-án, szombaton reggel 9 órakor ér véget, csak azt követően hirdet végeredményt a Magyar Vitorlás Szövetség. Az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon a közel 700 induló nagy melegben, viszonylag gyenge szélben vitorlázott csütörtökön, ezért is tartott a leggyorsabb katamaránoknak is több mint 12 óráig a légvonalban több mint 150 kilométeres táv megtétele. Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára azt mondta, a vitorlástársadalom a rekordszámú nevezéssel méltóképpen ünnepelte az 50. Kékszalag Erste Nagydíjat.

Az 50. Kékszalag Erste Nagydíjat leggyorsabban teljesítő hajók július 27-én pénteken, a balatonfüredi parthoz közel megrendezett, látványos Audi Speed Challenge-en újból összecsapnak egymással.

Rengeteg díj várja a győzteseket

A jubileumi versenyen számos kategóriában osztanak ki díjakat a győzteseknek. Az abszolút értékelésben az első helyen végző csapat elnyeri a Herendi Porcelánmanufaktúrában készített díszes kupát, és minden hajóosztály helyezettjeit is díjazzák.

A klasszikus osztályok legeredményesebb hajója, a legjobban navigáló hajó csapata, valamint a legidősebb és legfiatalabb versenyző is díjat kap. Az 1940-ben és 1942-ben rendezett Kékszalagon a győztes hajó kormányosáról, Gordon Evelynről elnevezett különdíjban részesül az abszolút értékelésben legeredményesebb női kormányos is.

Holczhauser András közölte: „A Magyar Vitorlás Szövetség reméli, a Kékszalag hozzájárul ahhoz, hogy a vitorlázás igazi tömegsporttá váljon Magyarországon. Azt is nagyon fontosnak tartja a szövetség, hogy a Balaton és a többi magyarországi tó belföldi és nemzetközi szempontból is még meghatározóbb turisztikai és vitorlásturisztikai célpont legyen.”

Az élversenyzők küzdenek az olimpiai indulásért

A Kékszalag után sem áll meg az élet. A Magyar Vitorlás Szövetség olimpiai hajóosztályokban vitorlázó élversenyzői, Érdi Mári, Berecz Zsombor, Vadnai Jonatán és Vadnai Benjamin, valamint a 470-es páros hajóval versenyző Gyapjas Balázs és Gyapjas Zsombor a dániai Aarhusban megrendezendő világbajnokságra mennek, ahol a tokiói olimpiai szereplést jelentő kvótáért küzdenek majd.