Gyapjas Balázs és Zsombor a Garda-tavi Rivában rendezett 420 és 470 Junior (U23) Európa-bajnokság második versenynapjának futamain 2. és 10. helyen célba érve az 5. helyre jöttek fel az összetett versenyben. Klubtársaik a Szpariból Bihary Gergely és Dániel  a sárga csoportban 18. és 15. helyeken futottak be és jelenleg 38-ak a listán.

Időközben többet is meg lehetett tudni az első versenynapról a verseny sajtóanyagából és a honlapra felkerült cikkből. Az első versenynap nem tipikus gardai vitorlásidőben zajlott. A szél leállása miatt halasztani kellett, és visszatérő déli is szokatlanul viselkedett, a pályán gyakran nem fizettek a korábbi versenyeken vagy edzéseken megismert szélsablonok. A Garda-tó északi felén Rivánál rendezett versenyeken, ahol a pálya, a bóják a nagy vízmélység miatt mindig ugyanott vannak, a rendszeresen fújó termik szélben egyértelmű, hogy a pálya melyik oldalát érdemes favorizálni. A gyakorlottak még azt is tudják, hogy a partközelben, a magas sziklafal alatt hol érdemes fordulni, hol, hogyan változtatja kedvezően a hegy a szelet. Most a délután visszafrissülő, majd újra egészen 5-7 csomósig gyengülő szélben ezek a sablonok nem voltak igazak.

Gyapiék az első futamon a befutó előtti hátszeles szakaszon előzték az addig vezető francia hajót, és szerdán futamgyőzelemmel nyitottak az Európa-bajnokságon.

Nagyon jó érzés volt. – mondta Gyapjas Balázs a futam után – Igazán jó rajt után az első krajcban kicsit balra mentünk és csak a 20. helyen kerültük a bóját.”

Kemény pumpálással és jó bőszeles taktikázással, a szélfordulókat is remekü kihasználva a hátszél végén a kapunál más második helyen fordultak. Az utolsó körben pedig legyűrték a vezető franciákat. A futamgyőzelem után azonban a gardai fekete leves és azzal egy 15. hely jött nekik.

“A második futamban arra számítottunk, hogy a szél jobbra fordul, de az ellenkezője történt. A szokásos termikszélre számítottunk, de nem az fújt. Balra fordult, pöffös és forgolódó, leálló lett.”

Feltehetően a második napon sem fújt a szokásos megbízható déli, mert a tervezett három futam helyett csak kettőt bonyolított le a rendezőség. Gyapjas Balázs és Zsombor az 5. helyen állnak olasz, francia, brit és izraeli párosok mögött. Futameredményeik: 1., (15.), 2., 10.

A Rivához közelebb telepített 420-as pályákon U23-ban és U19 korosztályban összesen hat magyar csapat versenyez, de a második napon sem sikerült előrébb lépniük. MIndannyian a mezőny végén, az utolsó helyeken vannak az összetett listán.

Gyapjas Balázs és Zsombor az elmúlt tíz-tizenöt évben Magyarországon szinte kihalt, korábban sikeres magyar versenyzőkkel is büszkélkedő olimpiai kétszemélyes 470-es osztály fő felélesztői. 2016 januárjában junior világbajnoki 5. hellyel hívták fel magukra a figyelmet.

A balatonföldvári Spartacus Vitorlás Egylet versenyzői, és az utóbbi időben magyar részről a Repülő Hollandi osztályban tizenegyszeres világbajnok és ötszörös Európa-bajnok Majthényi Szabolcs segíti a felkészülésüket, míg külföldön javarészt olasz edzőkkel dolgoznak. Itthon kezdetben az egyesületük karolta fel külföldi versenyzésüket, illetve sokat köszönhetnek Fazekas Gábornak, akinek a hajóján is sokszor ott vannak mindketten nagyhajós versenyeken. Az utóbbi időben pedig az évről-évre javuló költségvetésű Magyar Vitorlás Szövetség is befogadhatta őket a szerződéses, tehát kiemelten támogatott versenyzők szűk csoportjába Berecz Zsombor, Érdi Mári és a Vadnai-testvérek mellé. Így idén egy újonnan beszerzett ausztrál McKay hajóval és egy jól eltalált középkemény Superspars árbóccal a sebességük is jelentősen javult.

2017-ben Arany csoportba kerültek a 470-es osztály felnőtt Európa-bajnokságon és a világbajnokságon egyaránt, amire bő két évtizede nem volt példa a magyar vitorlás sportban. Ezeken a versenyeken elért 24. illetve 22. helyük nagyon bíztató, különösen a korukat, és a tehetségükből is fakadó gyors fejlődési tempójukat figyelembe véve.
Most éppen nagy sorozatba kezdtek. Augusztus 6-án rajtoltak a 470-es junior Európa-bajnokságon a Garda-tavon, majd Japánba utaznak, ahol a korosztályos világbajnokságon, egy hónappal később pedig az új Világkupa szezon első versenyén vitorláznak.